radio traci pamięć po wyjęciu kluczyka na dłuższy czas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • najjan10
    Classic
    • 2008
    • 26

    radio traci pamięć po wyjęciu kluczyka na dłuższy czas

    Powiem szczerze, jak wychodziłem dziś z pracy wpadłem niemal na taką zaparkowaną przed firmą - ZARĄBISTA i z takim jak na fotkce wyżej wnętrzem. Auto Piękniejsze na żywo niż na fotach.
  • Kapitan Zbik
    Classic
    • 2007
    • 31
    • Seat
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    radio traci pamięć po wyjęciu kluczyka na dłuższy czas

    Witam,
    Może już było ale nie znalazłem podobnego problemu. W Octavii I ojca (najpierw miał 1.6 a teraz 1.9TDI 90km, model 2000 lub 2001 nie pamiętam) od "zawsze" miałem zamontowane radio Pioneer KEH-2100R które grało bezproblemowo. Ostatnio do swojego Civica kupiłem w promocji w Makro Sony CDX GT-111, a stare Sony CDX-L280 wstawiłem właśnie do Octavii. Wszystko fajnie gdy zaraz na drugi dzień ojciec narzeka że nie odbiera żadnej stacji. Sprawdzam i faktycznie, zresetowało się. Poustawiałem wszystko od nowa, sprawdziłem pewność połączeń i było OK do momentu dłuższego postoju auta bez kluczyka w stacyjce. Nie wiem w czym tkwi przyczyna. Radio działa po włożeniu kluczyka do stacyjki, po wyjęciu gaśnie, po chwili jak włożę kluczyk jest OK (włącza się z moimi ustawieniami), ale jak wyjmę kluczyk na dłuższy czas (nie mierzyłem ile, może 15 minut, może godzinę) to traci wszystkie nastawy (po włożeniu kluczyka wypluwa płytkę a zegarek ustawia się na 1:00 - objawy jakby miał odcięte zasilanie).
    Czy ktoś z Was się spotkał z czymś takim?
    Dodam tylko że wszystko podłączyłem standardowo - kostka w kostkę, nie mieszałem przewodami.
    A czy przyczyna może tkwić w tym, że podczas montaż zamieniłem wiązki między radiami Sony (tę z GT-111 podłączyłem do L280 i na odwrót, ale moje w Hondzie gra bez problemu)?
    Z góry dzięki za sugestie i porady w tym temacie. Oczywiście zawsze mogę podłączyć na krótko, ale to już ostateczność.

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      W VW trzeba zamienic jeden kabel zasilajacy. Napewno bylo to na forum.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Bojan
        Drive
        • 2007
        • 79

        #4
        ja miałem ten sam problem, potrzebowałem mieć podłączone radio cały czas nawet bez kluczyka, i CB miało się wyłączać jak wyjmę kluczyk, podłączyłem więc CB pod radio a radio pod zapalniczkę i jest super




        Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...

        Komentarz

        • Marcinisko
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 149

          #5
          Są dwa przewody zasilające. Jeden zasila ciagle - ten odpowiada za podtrzymywanie pamieci, drugi zasila przy kluczyku w stacyjce. Najprawdopodobniej masz zamienione te przewody. Rozwiazania są dwa:
          1. mostkujesz przewód o stałym zasilaniu i w tym wypadku radio gra niezależnie od obecności kluczyka w stacyjce,
          2. podłączasz odwrotnie (w stosunku do obecnego podłączenia) przewody i wtedy radio się wyłącza jak wyjmujesz kluczyk, ale pamięć pozostaje.

          W obydwu rozwiązaniach radio wyłącza się na moment w czasie uruchamiania samochodu.

          Komentarz

          • jandrys
            Classic
            • 2006
            • 29

            #6
            Jeśli nie wiesz które to przewody to spójrz na : schematy
            zejdź na sam dół do VW i zamień przewody pomiędzy stykami A7 i A4.

            I wszystko będzie grało.
            Była O1, AGR -oszczędne cudo
            Jest O2, BKD -porywisty rumak

            Komentarz

            • arci9
              RS
              • 2004
              • 2007

              #7
              można też w radiu na kostce złączyć żółty z czerwonym, u mnie np. jest specjalna złączka do tego celu i po bólu

              Komentarz

              • jandrys
                Classic
                • 2006
                • 29

                #8
                Oczywiście jest to sposób ale wtedy nie ma wyłączania radia z kluczyka.... Jeśli komuś tak się bardziej podoba to tak właśnie trzeba zrobić....
                Była O1, AGR -oszczędne cudo
                Jest O2, BKD -porywisty rumak

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  Zamieszczone przez jandrys
                  Oczywiście jest to sposób ale wtedy nie ma wyłączania radia z kluczyka.... Jeśli komuś tak się bardziej podoba to tak właśnie trzeba zrobić....
                  no pewnie tak jak kto lubi i chce )

                  Komentarz

                  • splawik
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1292

                    #10
                    Zamieszczone przez Marcinisko
                    W obydwu rozwiązaniach radio wyłącza się na moment w czasie uruchamiania samochodu.
                    U mnie nawet na chwile się nie wyłącza - a mam tak jak w p.2
                    A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                    AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                    O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                    -------------------------------------------------
                    Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                    Komentarz

                    • jchelm
                      Classic
                      • 2006
                      • 4

                      #11
                      Dzisiaj walczyłem z radiem gdyż miałem ten sam problem
                      Po dłuższych próbach doszedlem w czym problem. Wystarczy przepiąć bezpiecznik z tyłu radia na drugą pozycję i po kłopocie

                      Komentarz

                      • Coach
                        Classic
                        • 2007
                        • 12

                        #12
                        mialem ten sam problem
                        jednak zamiana kabli tak jak to opisali koledzy powyzej pomogla
                        zatem plusik dla nich
                        pozdrawiam
                        Coach

                        Komentarz

                        • ryhO
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1302

                          #13
                          zdecydowanie zmiana kabelków w peugeocie trzeba, w innym np. skodzie nie trzeba, z pionierkiem trzeba a kenwood nie trzeba. Jak nie trzyma pamięci to znaczy że odwrotnie prąd trzeba mu puścić

                          Komentarz

                          • kris1235
                            Rider
                            • 2007
                            • 332

                            #14
                            ja tez mialem ostatnio taki problem kiedy przeszedlem z panasonica na sony i w instrukcji bylo opisane jak zamienic kable i teraz chodzi az milo poczytaj instrukcje od radia jesli posiadasz takową.doslownie kwestia zamiany dwoch kabli aby radio trzymalo pamiec.PZDR

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #15
                              Albo kwestia dołożenia jedneko kabla radia z seifem powinny mieć jeszcze do tego zacisku doprowadzony plus na stałe dla podczymania pamięci
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              Pracuję...